Wednesday, September 23, 2009

Open House

Raya ketiga mak, pak dan adik gua buat rumah terbuka (pendek kata tuan punyer rumah)...memasing pakat jemput kengkawan memasing untuk datang bertandang dan beraya ke rumah makan juadah special yang disediakan..takder ler special mana pun...laksa penang, rendang ayam, nasik himpit dengan serunding ikan bilis. Gua dan brother gua tumpang gembira jer...pasai kitorang berdua boleh dikatakan takdak kawan kat Sibu nih pasal memasing bertugas kat tempat lain. Jadi bila orang datang...gua dan brother gua secara tidak langsungnya bertindak sebagai petugas di belakang tabir ajer lah... Sentiasa alert dengan permintaan dan hidangan atas meja..hari yang agak memenatkan tapi taklah sepenat bila gua prepare dokumen urgent waktu di pejabat...penat yang ini kira ok sikit pasai tenaga...penat di pejabat...penat otak cum tenaga...so lebih ler sikit semangat yang diperlukan..ahaksss....

Kalu tak salah gua...kengkawan gua exschoolmate SMK Sultan Abdullah Chenderong Balai buat Reunion kat Teluk Intan raya ke3...ada kengkawan ajak..tapi memandangkan teman dudok jauh di Sarawak ni..so tak berkesempatan lah gua nak join & jumpe kengkawan lamer...alahai..gua jugak yang telah air liur dok dengar cerita kengkawan...best nyer kalu gua dapat ikot diaorang untuk reunion...ermm...maybe tahun lain lah...insyaAllah...

Btw...raya tahun nih kira meriah lah sikit pasai ada orang datang rumah...tahun-tahun lepas...sunyi sikit pasai keliling rumah gua nih bukan melayu...so ada kurang sikit lah depa nak menziarah..tahun nih kira ok sikit..ada gak lah beberapa jiran sebelah mai datang bertandang..lepas tuh ...kengkawan dari luar pun sanggup datang ziarah..alhamdulillah...yang penting...semangat tuh ader...baik punyer...rakyat Malaysia kongsi sambut macam-macam perayaan...tak kira bangsa dan agama...yang penting kita happy....

No comments: